stage canada - Reisverslag uit New Glasgow, Canada van yancocanada - WaarBenJij.nu stage canada - Reisverslag uit New Glasgow, Canada van yancocanada - WaarBenJij.nu

stage canada

Blijf op de hoogte en volg

15 Augustus 2014 | Canada, New Glasgow

Ik ben vorige week zaterdag aangekomen op het vliegveld in halifax nova scotia in Canada hier werden Jeffrey en ik opgewacht door Marie Lauwerijsen van Jeffrey zijn stage en Elly verhuist van mijn stage. De vlucht was erg lang en we hadden nog vertraging in halifax omdat de slurf niet aan het vliegtuig ging. En omdat ik mijn werkstuk moest laten goedkeuren, Dit duurde erg lang omdat de persoon voor mij zijn papieren niet in orde had en hij moest mee voor verhoor. Gelukkig was bij mij wel alles in orde en kon ik mijn koffer gaan halen die Jeffrey ondertussen al had gevonden. Hierna moesten we nog een keer door een controle voordat ik over de grens mocht hier vroegen ze nog of ik geen mest bij had in verband met besmettingen. Daarna moesten we nog een lange rit maken naar Prince Edward Island toen we op stage aankwamen was het in Nederland al 3 uur snachts.
De omgeving is erg mooi en heuvel achtig met veel bos en bomen. Lijkt een beetje op midden Frankrijk. De grond is hier rode zandgrond met veel stenen waar je ook elk jaar veel last van hebt.
Ik woon niet op het bedrijf zelf maar op 500 meter afstand dit omdat er in het huis op het bedrijf 2 Indiërs wonen met hun gezin. Deze melken elke dag en ze zijn om en om 1 dag in de week vrij. Dan melkt Erik de zoon van mijn stage en tevens bedrijfsleider, Dit omdat mijn stage al 58 is en graag wat rustiger aan wil doen en eigenlijk vanuit Nederland kwam om hier akkerbouwer te worden maar dat hebben ze toen niet gedaan vanwege de lage aardappel prijzen in het jaar dat ze emigreerden. Ik hoop dat dit een duidelijk beeld geeft van de bedrijfs situatie.

  • 19 September 2014 - 11:42

    Aukje Van Dreumel (prinsentuin College):

    Hallo Yanco,

    Hoe is het nu met je? Zie dat je al een tijdje niks meer hebt geplaatst, wel doen hoor!
    Ben erg benieuwd hoe het gaat daar, heb je ook foto's. Het eerste stukje klinkt goed gelukkig.
    Hoop dat je het naar je zin hebt en veel leert.

    Veel plezier nog!

    grt Aukje van Dreumel

  • 13 Oktober 2014 - 20:08

    Aukje Van Dreumel:

    Hoi Yanco,

    Zie dat je nog geen nieuwe verslagen hebt geplaatst, hoop dat alles goed gaat daar. Denk je er aan dat je ook cijfer voor de verslagen krijgt!

    grt Aukje van Dreumel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, New Glasgow

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

15 Augustus 2014

stage canada

15 Augustus 2014

stage canada

03 Augustus 2014

stage canada

Actief sinds 30 Juli 2014
Verslag gelezen: 1133
Totaal aantal bezoekers 3056

Voorgaande reizen:

30 Juli 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: